Geschiedenis Riva

De geschiedenis Voortbouwend op een legende De Riva werf werd opgericht in 1842 op het Iseomeer, in Sarnico-Italië. Het was een plotselinge en verwoestende storm - die onherstelbaar beschadigd zijn de boten van de plaatselijke vissers, die geschokt en machteloos waren vertrokken - dat een jonge eigenaar en ambachtsman die net was verhuisd van Laglio, in de buurt van Como overgehaald, om een waar wonder te verrichten en repareren de meeste van de ambachten, waardoor het winnen van het vertrouwen van de lokale bevolking. Dit was het begin van de legende van Riva en die van een man, Pietro Riva, die - direct na de verhuizing naar Sarnico - werd de meester van zijn eigen lot. Dit was de plaats waar de eerste boten door Riva ondertekend werden gelanceerd en meteen viel op door hun ongeëvenaarde stijl en persoonlijkheid. Riva snel opgedaan grote respect en erkenning; de werf floreerde ook dankzij de vooruitziende blik van Ernesto Riva, die zijn vader Pietro was geslaagd en introduceerde verbrandingsmotoren op Riva boten. Het tijdperk van de grote vracht- en passagiersboten die op het meer zo begon. 

 

Na de Eerste Wereldoorlog, Serafino Riva gaf Riva producten hun uiteindelijke inprenting en draaide kostbare ambachten de werf is in een echte brand, waardoor het een stap in de geschiedenis nemen: productie aangestuurd vanuit vervoer naar kracht varen, die op het moment nog aanbreken. Tussen de 1920 en de 1930 Riva, via haar race jachten, verzamelde een groot aantal records en overwinningen in nationale en internationale wedstrijden. De jaren 1950 waren de jaren van Carlo Riva, die waren gedreven door grenzeloze passie voor boten en het familiebedrijf sinds hij een kind was. Riva had toen overal uitgegroeid tot het synoniem van elegantie, status en perfectie. Geselecteerde materialen van de hoogste kwaliteit, een nauwgezette zorg voor de kleinste details, ongeëvenaarde, jarenlange expertise en vakmanschap. Riva's creaties werd het voorwerp van verlangen naar de aristocratie, bekroonde atleten, succesvolle zakenmensen en filmsterren. 

 

Zelfs vandaag de dag, deze juwelen te behouden intact alle charme van die tijd, gemaakt van paparazzi, filmsterren dragen foulards en glamoureuze parasols, beroemdheid liefdesverhalen, luxe en tijdloze elegantie. In het decennium van de Italiaanse industriële revolutie, gedomineerd door de mythe van de snelheid en racewagens, l'Ingegnere, zoals Carlo Riva wordt genoemd, voelde het belang van dit fenomeen en creëerde een reeks houten jachten gekenmerkt door een unieke, onmiskenbare design kenmerken. Een van hen was de Ariston, waarvan Carlo Riva zegt dat het is "ontworpen met liefde, geboren zuiver en sterk als een stamboom paard. Onvergetelijk! Het was mijn Lord of the Sea ". De Tritone gevolgd (de eerste tweemotorige jacht), dan is de Sebino (die het begin van de serieproductie gemarkeerd), en dan de Florida, wiens naam doet denken aan de Amerikaanse model, dat vooral in de mode in die jaren was. In 1956 begon Riva samenwerking met ontwerper en architect Giorgio Barilani, wiens grafische en design activiteiten voor de botenbouw werden vervolgens uitsluitend gewijd aan Riva, waar Barilani was het ontwerp manager tussen 1970 en 1996. In november 1962 werd de mythe geboren: het werd genoemd Aquarama . Sinds de presentatie, op de derde Milan International Boat Show, de Aquarama werd het symbool van Riva par excellence, bijna "een merk binnen het merk". De naam van de jacht liet zich inspireren door de Cinerama systeem, de Amerikaanse experimentele brede schermen.

 

De slogan van het jacht werd gelanceerd met bevatte verschillende key-woorden: "Zon, zee, joie de vivre" Het prototype was de mythische Lipicar no 1, de evolutie van de Tritone 8,02 meter lang, 2,62 meter breed, die in staat van slapen.. maximaal acht personen, twee ligplaatsen aan de boeg, twee 185 pk Chris-Craft benzinemotoren, met een snelheid van 73 km / h De prijs:.. 10 miljoen 800 duizend lira Het jaar 1969 was een mijlpaal in de geschiedenis van het legendarische merk : het was toen dat glasvezel productie begon De eerste twee Riva modellen in composietmateriaal werden geboren:. de dag cruiser Bahia Mar 20 'en de cabine cruiser Sport Fisherman 25' Het nieuwe materiaal werd voor het eerst nauwkeurig bestudeerd door de aankoop van de romp van de Bertram. werf. De romp werd vervolgens opnieuw ontworpen en beide modellen werden vervolgens afgewerkt met houten details, in lijn met de Riva's traditie.Tussen de jaren 1970 en de jaren 1990, werden er meer jachten gemaakt, waaronder de St. Tropez - die werd geproduceerd tot 1992 - en de Superamerica, de eerste grote cabine kruiser, die op de markt voor meer dan 20 jaar beschikbaar was. Ondanks het succes voldaan door glasvezel, Riva's productie van houten runabouts voortgezet tot 1996, toen de laatste Aquarama Special (bouwnummer 784) werd gebouwd. In september 1969 , Carlo Riva, gefrustreerd door een taaie unie klimaat, verkoopt de werf aan het Amerikaanse bedrijf Whittaker, het handhaven van de rol van voorzitter en algemeen directeur, van waaruit hij in 1971 aftrad Deze rollen worden overgenomen door Gino Gervasoni, zijn partner sinds 1950. Oude en nieuwe modellen ontwikkelen, Riva's traditie wordt voortgezet. In 1989 , een jaar na de Engels Groep Vickers, waarvan het merk Rolls Royce was een deel ook, gekocht had 100% van de aandelen van Riva, Gino Gervasoni, die Carlo Riva's zus was getrouwd, verliet de werf na 41 jaar activiteit. Dit is hoe de aanwezigheid van de familie Riva op de werf kwam een einde. In 1991 presenteerde Riva de 58 'Bahamas bij Genoa International Boat Show - het was de eerste jacht ontworpen door Mauro Micheli. 

De geschiedenis Voortbouwend op een legende De Riva werf werd opgericht in 1842 op het Iseomeer, in Sarnico-Italië. Het was een plotselinge en verwoestende storm - die onherstelbaar beschadigd zijn de boten van de plaatselijke vissers, die geschokt en machteloos waren vertrokken - dat een jonge eigenaar en ambachtsman die net was verhuisd van Laglio, in de buurt van Como overgehaald, om een waar wonder te verrichten en repareren de meeste van de ambachten, waardoor het winnen van het vertrouwen van de lokale bevolking. Dit was het begin van de legende van Riva en die van een man, Pietro Riva, die - direct na de verhuizing naar Sarnico - werd de meester van zijn eigen lot. Dit was de plaats waar de eerste boten door Riva ondertekend werden gelanceerd en meteen viel op door hun ongeëvenaarde stijl en persoonlijkheid. Riva snel opgedaan grote respect en erkenning; de werf floreerde ook dankzij de vooruitziende blik van Ernesto Riva, die zijn vader Pietro was geslaagd en introduceerde verbrandingsmotoren op Riva boten. Het tijdperk van de grote vracht- en passagiersboten die op het meer zo begon. Na de Eerste Wereldoorlog, Serafino Riva gaf Riva producten hun uiteindelijke inprenting en draaide kostbare ambachten de werf is in een echte brand, waardoor het een stap in de geschiedenis nemen: productie aangestuurd vanuit vervoer naar kracht varen, die op het moment nog aanbreken. Tussen de 1920 en de 1930 Riva, via haar race jachten, verzamelde een groot aantal records en overwinningen in nationale en internationale wedstrijden. De jaren 1950 waren de jaren van Carlo Riva, die waren gedreven door grenzeloze passie voor boten en het familiebedrijf sinds hij een kind was. Riva had toen overal uitgegroeid tot het synoniem van elegantie, status en perfectie. Geselecteerde materialen van de hoogste kwaliteit, een nauwgezette zorg voor de kleinste details, ongeëvenaarde, jarenlange expertise en vakmanschap. Riva's creaties werd het voorwerp van verlangen naar de aristocratie, bekroonde atleten, succesvolle zakenmensen en filmsterren. 

 

Zelfs vandaag de dag, deze juwelen te behouden intact alle charme van die tijd, gemaakt van paparazzi, filmsterren dragen foulards en glamoureuze parasols, beroemdheid liefdesverhalen, luxe en tijdloze elegantie. In het decennium van de Italiaanse industriële revolutie, gedomineerd door de mythe van de snelheid en racewagens, l'Ingegnere, zoals Carlo Riva wordt genoemd, voelde het belang van dit fenomeen en creëerde een reeks houten jachten gekenmerkt door een unieke, onmiskenbare design kenmerken. Een van hen was de Ariston, waarvan Carlo Riva zegt dat het is "ontworpen met liefde, geboren zuiver en sterk als een stamboom paard. Onvergetelijk! Het was mijn Lord of the Sea ". De Tritone gevolgd (de eerste tweemotorige jacht), dan is de Sebino (die het begin van de serieproductie gemarkeerd), en dan de Florida, wiens naam doet denken aan de Amerikaanse model, dat vooral in de mode in die jaren was. In 1956 begon Riva samenwerking met ontwerper en architect Giorgio Barilani, wiens grafische en design activiteiten voor de botenbouw werden vervolgens uitsluitend gewijd aan Riva, waar Barilani was het ontwerp manager tussen 1970 en 1996. In november 1962 werd de mythe geboren: het werd genoemd Aquarama . Sinds de presentatie, op de derde Milan International Boat Show, de Aquarama werd het symbool van Riva par excellence, bijna "een merk binnen het merk". De naam van de jacht liet zich inspireren door de Cinerama systeem, de Amerikaanse experimentele brede schermen. De slogan van het jacht werd gelanceerd met bevatte verschillende key-woorden: "Zon, zee, joie de vivre" Het prototype was de mythische Lipicar no 1, de evolutie van de Tritone 8,02 meter lang, 2,62 meter breed, die in staat van slapen.. maximaal acht personen, twee ligplaatsen aan de boeg, twee 185 pk Chris-Craft benzinemotoren, met een snelheid van 73 km / h De prijs:.. 10 miljoen 800 duizend lira Het jaar 1969 was een mijlpaal in de geschiedenis van het legendarische merk : het was toen dat glasvezel productie begon De eerste twee Riva modellen in composietmateriaal werden geboren:. de dag cruiser Bahia Mar 20 'en de cabine cruiser Sport Fisherman 25' Het nieuwe materiaal werd voor het eerst nauwkeurig bestudeerd door de aankoop van de romp van de Bertram. werf.

 

De romp werd vervolgens opnieuw ontworpen en beide modellen werden vervolgens afgewerkt met houten details, in lijn met de Riva's traditie.Tussen de jaren 1970 en de jaren 1990, werden er meer jachten gemaakt, waaronder de St. Tropez - die werd geproduceerd tot 1992 - en de Superamerica, de eerste grote cabine kruiser, die op de markt voor meer dan 20 jaar beschikbaar was. Ondanks het succes voldaan door glasvezel, Riva's productie van houten runabouts voortgezet tot 1996, toen de laatste Aquarama Special (bouwnummer 784) werd gebouwd. In september 1969 , Carlo Riva, gefrustreerd door een taaie unie klimaat, verkoopt de werf aan het Amerikaanse bedrijf Whittaker, het handhaven van de rol van voorzitter en algemeen directeur, van waaruit hij in 1971 aftrad Deze rollen worden overgenomen door Gino Gervasoni, zijn partner sinds 1950. Oude en nieuwe modellen ontwikkelen, Riva's traditie wordt voortgezet. In 1989 , een jaar na de Engels Groep Vickers, waarvan het merk Rolls Royce was een deel ook, gekocht had 100% van de aandelen van Riva, Gino Gervasoni, die Carlo Riva's zus was getrouwd, verliet de werf na 41 jaar activiteit. Dit is hoe de aanwezigheid van de familie Riva op de werf kwam een einde. In 1991 presenteerde Riva de 58 'Bahamas bij Genoa International Boat Show - het was de eerste jacht ontworpen door Mauro Micheli.